نوشت افزار و وسایل ضروری برای دانشجویان

  • 5 بهمن 1398
  • 0 نظر
  • admin

ورود به دنیای دانشجویی هرسال برای گروه زیادی از جوانان (گاهی اوقات هم میان‌سالان) اتفاق می‌افتد. انگار شتری است که در خونه هر کس یک‌بار می‌خوابد. در این مقاله می‌خواهیم لوازم و ابزار ضروری که یک دانشجو نیاز دارد را معرفی کنیم. فرقی ندارد شما در چه رشته‌ای قبول شده‌اید. دختر هستید یا پسر. در چه شهر یا دانشگاهی درس می‌خوانید. اگر می‌خواهید به‌خوبی از عهده کارها در کلاس برآیید این وسایل را لازم دارید.

اول یک کیف مناسب

کیف مناسب به معنای کیف چرم طبیعی گران‌قیمت نیست. شما به کیفی نیاز دارید که دست و پاگیر نباشد. جادار و بادوام باشد. از طرفی ظاهر خوب و قابل قبولی داشته باشد. توجه کنید که در کیف شما باید کتاب‌های رحلی (اندازه A4) جا شود. پس اگر قصد دارید کتاب‌های درسی و جزوات را خودتان تهیه کنید و چتر بقیه بچه‌های کلاس نشوید، کیفی بخرید که به اندازه کافی جا داشته باشد.

در روزهایی که کلاس‌های شما  زیاد است. حتماً کیف شما سنگین می‌شود. پس کیفی بخرید که بندی شانه‌ای داشته باشد. البته اگر از کوله‌پشتی استفاده می‌کنید که دراین‌باره مشکل نخواهید داشت.

 

دوم وسایل نوشتن

داشتن چند خودکار روان و خوب مثل خودکارهای پنتر، لکسی، بیک یا دیگر برندهای معتبر در یک یا دو رنگ پرکاربرد مثل آبی، مشکی، قرمز یا سبز برای نوشتن جزوه ضروری است.

بهتر است در میان وسایل خود یک اتود (مداد نوکی) یا مداد همراه داشته باشید. برای اینکه یادداشت کردن با خودکار در کتاب درسی چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

البته طبیعی است که در صورت داشتن اتود یا مداد، وسایل مکمل آن را هم باید تهیه کنید. مثل پاک‌کن، نوک اتود، تراش و …

 

 

جزوه‌ها را چطور بنویسیم؟

جزوه را در هر کاغذی می‌توان نوشت. برگه کلاسور، دفتر یا حتی سررسید. این بستگی به شرایط و هزینه دارد. توصیه ما به شما این است که اگر قصد خرید دفتر یا کاغذ دارید. بهتر است از یک کلاسور و کاغذ آن استفاده کنید. در این صورت می‌توانید برگه‌ها را جابجا کرده و به‌تناسب درس و موضوع آن‌ها را مطالعه کنید.

 

وسایل تکمیلی

به‌جز چند موردی که بیان شد. بهتر است چند وسیله را هم در کیف خود داشته باشید.

  • ماژیک هایلایت (ماژیک با نوک پهن برای مشخص کردن نوشته‌ها و نکات مهم): ماژیک هایلایت مخصوص علامت زدن جملات مهم در کتاب‌ها و جزوات است، می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا چشم‌های شما اذیت نشود.
  • گیره کاغذ برای وصل کردن موقت کاغذهای مهم، برگه‌های جزوه یا یادداشت‌های دانشجویی
  • کاور کاغذ: کاور به شما کمک می‌کند، تا جزوه‌های کپی شده و برگه‌های متفرقه‌ای که دارید را مرتب کنید و شب امتحان به دنبال آن‌ها نگردید.
  • تخت شاسی یا کلاسور: گاهی پیش می‌آید که شرایط برای نوشتن مناسب نیست. داشتن یک‌تخته شاسی کوچک یا کلاسور می‌تواند زیردستی مناسبی برای شما باشد. علاوه بر اینکه می‌تواند برگه‌ها و یادداشت‌های شمارا هم سروسامان بدهد.
  • دفترچه یادداشت: این بیشتر برای دانشجویانی که دقیق‌تر و درس‌خوان‌تر هستند بدرد می‌خورد. داشتن یک دفترچه یادداشت کوچک به شما کمک می‌کند، برنامه‌های کاری، نکات کلیدی یا ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسد را سریعاً در آن یادداشت کنید. این‌طوری کمتر موضوعات مهم را فراموش خواهید کرد.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط
جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه